Fa unes setmanes, la web del Bícing anunciava que estaven fant canvis en el programari de les estacions i que això podia comportar que en algun moment no funcionessin. No sé si amb això pretenien justificar les temudes pantalles vermelles o és que realment estaven fent algun canvi.

Avui he descobert el “canvi”. Fa dies que torno a fer ús del Bícing amb certa regularitat (després d’assumir que els llums no funcionen mai i que, per tant, si vull anar amb bici l’únic que puc fer és anar a les fosques), i aquest matí he agafat la bicicleta a la nova estació que hi ha al carrer Borrell cantonada Tamarit. Els canvis… sí, en plurar!:

A) A l’estació nova ja no hi ha lector de targetes (de crèdit)! és a dir, finalment sembla que aquella promesa de fer abonaments setmanals per usuaris esporàdics ja no es complirà. Bé, és el que es pot deduïr del fet que les noves estacions no tinguin lector de targetes.

B) Seguint amb la correcta política bilingüe de l’ajuntament, l’anglès ha desaparegut de la pantalla. La veritat és que fins ara no m’hi havia fixat (dedueixo que ho apliquen a les noves estacions -ja amb el nou programari- i ho estan canviant a les antigues). Tots els anuncis de la pantalla surten en català i castellà. Realment, ens podem oblidar dels abonaments temporals ja que els usuaris candidats eren els estrangers i ja no tenen anglès a les pantalles. Primer va ser de la web (on la versió anglesa va durar quatre dies) i ara finalment és de les estacions. En fi, així anem.

Els llums
Després de l’estiu, quan al matí ja començava a ser fosc, vaig deixar de fer ús del Bícing. Era impossible agafar una bicicleta amb els llums funcionant correctament i em feia cosa anar a les fosques (a banda que incomplia l’ordenança). Ara fa uns dies però, he assumit que no hi ha remei. Que he pagat per un servei i que, total, els carrers de Barcelona per on passo tampoc són tant foscos. M’agradaria saber si pensen fer alguna cosa al respecte. No pot ser que les bicicletes SEMPRE vagin a les fosques.

Timbres i manteniment ineficient
Les bicicletes noves segueixen anant amb els timbres de fireta que no serveixen quasi per res. A la que s’espatllen els acaben canviant per models més útils. Però, tot sovint i cada vegada més, és normal trobar bicicletes sense timbre.

El problema del timbre es pot fer extensiu a d’altres sistemes de les bicicletes: frens, canvi, seient,… l’augment del parc de bicicletes i estacions, s’acompanya d’un augment de personal?

Problemes al programari, tot i els “canvis”
En teoria, quan arribes a una estació per deixar la bicicleta i aquesta està plena, passant la targeta pel lector t’ha d’indicar quines són les estacions més properes i afegir-te deu minuts més al temps que tens… Bé, molt poques vegades, quasi mai, em funciona. Normalment, quan em trobo una estació plena i passo la targeta, m’indica que ja tinc una bicicleta i no en puc agafar cap més. A més a més, quan la cosa funciona i em dóna deu minuts més, l’estat de les estacions properes és lluny de la realitat, pots tenir una estació buida a quatre passes i que no t’ho digui.

A més a més, ja he estat víctima dels deu minuts entre bici i bici. Sé que fa temps van anunciar que si deixaves una bicicleta, caldria esperar deu minuts per agafar-ne una (obsessió contra l’ús lucratiu de la bicicleta -com si ens en poguessim refiar no lucrativament-). Mai m’havia passat però, dies enrere, un diumenge, anava circulant i em va saltar la cadena. Vaig estar molta estona intentant posar-la a lloc fins que vaig desistir i vaig tornar la bicicleta. En anar-ne a agafar una altra… pantalla vermella i espera’t deu minuts.

La mesura dels deu minuts, a banda de ser injusta, funciona sempre? només els caps de setmana?