Darrerament el Bicing ha augmentat el personal de manteniment, ara tenen les furgonetes que van amunt i avall distribuïnt biciletes i la gent que va repassant el correcte funcionament de les estacions. Ho trobo fantàstic! uns que redistribueixin bicicletes i d’altres que s’assegurin que tot funcioni, així, en principi, el manteniment ha de ser molt millor. La pega és que no hi ha una regularitat en això, és a dir, mai saps quan passen a fer aquest manteniment… si passen…

Ahir pel matí, en deixar la bicicleta (7:39) a una de les estacions de Rambla Catalunya amb Consell de Cent hi havia una bicicleta bloquejada, estava realment mal aparcada (el Bicing pot fallar però també hi ha personal que és totalment inepte!), m’hi vaig fixar per que tenia una estelada pintada al protector de la roda del darrere. La bicicleta 1088. En teoria, al llarg del dia, ha de passar algú de manteniment per solucionar el problema però… ahir no va ser el cas. Dotze hores més tard, en anar a recollir una bicileta per tornar cap a casa (19h aprox) encara hi havia la mateixa bicicleta (1088) amb l’estelada, mal aparcada. No em vaig fixar en el número de punt d’anclatge però tenia molts números de ser el mateix.

Fa un parell de dies, l’estació que tinc prop de casa no funcionava i un operari de manteniment ens va ajudar. Va anar molt bé i vaig pensar que això de tenir, a banda de personal que mou les bicicletes, gent que va mirant el funcionament, estava molt bé (al principi crec que no anava així la cosa). Però… realment aquesta gent no tenen ni una ruta ni un horari programat. De la incidència amb la bicicleta 1088 se’n pot deduïr que en TOT el dia d’avui ningú va passar per na estació tant cèntrica com la de Rambla Catalunya amb Consell de Cent, cosa que cre que deixa molt que desitjar.

No demano que hi hagi algú cada cinc minuts a cada estació, però si algunes visites al dia, una mica de ruta programada i un monitoratge a distància (potser el super Windows CE de les estacions no ho permet), ja que estic convençut que es pot controlar i, si des del centre de control es veu que hi ha una bicileta bloquejada, que enviïn algú a l’estació.

Si bé crec que el servei ha anat millorant (dins del col·lapse que se solucionarà amb més biciletes, estacions i personal), el fet que en tot el dia ningú passi per una estació posa de manifest que la cosa, de moment, te greus mancances.

Actualitzo: cal dir que la bicicleta 1088 era l’única que hi havia a l’estació però, encara no cinc minuts després, va arribar un usuari i vaig poder agafar la bicicleta que deixava, la rotació, en aquest sentit funciona ja que cada vegada, com a màxim, he hagut d’esperar cinc minuts.